mandag 17. september 2007

Forste dag i Guayaquil er et faktum...

Naa sitter jeg her i Guayaquil, forste dagen, ganske sliten. Igaar, sondag, ankom jeg Guayaquil etter en 11t lang flyreise fra Madrid. 08.00 stod jeg opp norsk tid, og var framme 01.00. Tiden var da i Ecuador 19.00, saa det ble "vanskelig" aa legge seg med en gang... Men alt gikk bra, og jeg har blitt moett av 11 veldig koselige volontoerer pluss stab her paa Casa Alianza.

Faktisk utrolig hvor mye jeg har faatt gjort den forste dagen her nede. Etter et mote med Astrid, volontorleder, moette jeg Oddvar som har startet prosjektet jeg jobber med. Han spurte om jeg ville vaere med en tur ned til slummen der jeg skal jobbe. Litt tidlig og litt lite forberedt tenkte jeg, men det ble en tur med Oddvar og meg. Jeg ble moett av smaabarn som bare straaler. Husene ligger tett i tett, og er laget av bambus. Man blir litt staaende aa maape. Du ser de smaa bambushusene, mindre enn et kjokken hjemme og klarer ikke helt aa tro det du ser. Det blir som aa sitte hjemme og se paa tv, du kan liksom ikke tro at det er der de bor.

Du blir ikke mindre paavirket av aa se barna saa glade som de er for det arbeidet som blir gjort for dem. Mitt prosjekt er aa spille fotball med barna, som Henning Berg fotballskole her hjemme. De kommer loepende ut paa grusbanen(lagd av misjonsalliansen), og er bare helt sykt takknemlige for aa faa fotballoekten paa 2t. Idag ble det mer at jeg stod og saa paa. Jeg gleder meg til spansken glir bedre og kommunikasjonen mellom barna og meg kan bli en samtale, ikke bare nikking. Det er saa sykt, alt dette paa en dag. Spennende dager i vente..

Den foerste dagen har altsaa vaert helt vill, masse opplevelser og utrolig mange fantastiske folk. Halvparten skryter forresten, ikke overraskende, hemningsloest over Kristian. Heldigvis sier de at vi ligner paa alle moeter.. Be og takk!

Mange klemmer Knut-H

2 kommentarer:

KFUM A-laget sa...

Nå må du se og oppdatere oss på hva som skjer da!! Er inne hver kveld før jeg legger meg får å lese noen ord, men det skjer jo ingenting her. Hmm? Get to work! Når det er sagt er jeg i full gang med å planlegge turen min. Trenger etter hvert litt update fra deg om du skal kose deg med unge Sæther etter den 15. feb. Skjønner at det kan være litt vanskelig å bestemme seg for en uke etter at du har kommet deg dit, men jo før- desto lettere for meg å legge ruta....

Moro. Håper du koser deg og at som Dan ville dagt det "at kortholderen ligger lavt"...

Alt ordner deg skal du se. Her hjemme begynner det å bli kaldt og jeg har bare en måned igjen på Voice.

Snakkes kompis!

Love Jonna

KFUM A-laget sa...

Mange skrivefeil. Sorry... Gikk litt fort dette.