lørdag 22. september 2007

Min forste uke...

Klokken er naa to paa natten her og jeg fikk plutselig lyst til aa bare skrive ned noen ord.. (for dere som har lest dette foer, har jeg presset inn noen flere ting)

Forst maa jeg bare faa takke mamma og pappa for det ekstremt internasjonale navnet knut-helge. K brukes ikke, h'en er stum, det blir ikke deiligere. Nut-Elge er et faktum. Min ide om aa bytte til Claudio Lopez har vaert paa banen og blir sterkt vurdert..

Naa har jeg vaert her ca en uke, og det er mye aa fortelle. Torsdag var vi paa et marked hvor du faar tak i saa og si alt. Som hvit faar du mange etter deg, slitsomt, men moro aa oppleve. Dagene bestaar for det meste av aa pugge spansk. Om en uke allerede skal jeg ut, jobbe i slummen og i tillegg bli forstaatt. Det kan bli overkant spennende..

Idag, loerdag, var jeg med en av laererne, Lily, til en kirke litt utenfor byen. Det var en stor opplevelse. Jeg skjonte ikke halvparten, men jeg skjonte noe og det var Gracias, Rey og Dios. Det holdt for meg. Takk, Konge og Gud. Det holdt. Dette gjentok de stadig, og jeg merket at jeg koste meg der, at jeg trengte det... Jeg merker at jeg savner kveldsavslutningene i Bekkelaget kirke, det og bare samles, be en boenn og kose seg. Det trenger jeg. Det var da utrolig deilig aa bare synge ut igjen. Du kan se for deg knuggi paa huggi paa spansk andrestemmen der, men jeg bare klinte til. Musikken var helt syk og folk danset rundt av glede. Det er saa stort aa se hvor mye de takker for det de har her nede, naar de egentlig har "saa lite".. De fryder seg over det de har, og takker for den ekstra store gaven de har inni seg..

Naa er vi 13 volontorer her som bor paa Casa Alianza(les mer paa misjonsalliansen sine hjemmesider), og alle gjor en utrolig oppgave paa skoler og div.senterer. Takk for all stoette hjemmefra, og jeg ber dere sterkt folde hendene en ekstra gang en kveld for alle som er her nede og gjor en jobb for de fattige i Ecuador. Det de forteller, som jeg snart skal faa oppleve, er sterkt og ganske uvirkelig.

Jeg koooser meg her nede og energien er paa topp. Er forresten saa sykt deilig temperatur her nede naa, kanskje litt varmt...Til slutt skal jeg skryte litt av spanskkunnskapene mine som kommer rett fra ordboken 'spansk paa en-dos-tres':

Me alegro de haberlo conocido. Gracias Rey.

Ingen kommentarer: