torsdag 27. september 2007

STOR dag!

Etter en fantastisk prat med min kjaere bestefar ble jeg bare saa sykt gira at plutselig var spansken litt bedre. Hver tirsdag og torsdag er det fotball her paa Casa Alianza. Jeg har vaert med aa spille to tre ganger, og alle gangene har knuggi gaatt paa et par spansk smeller. Troen har vaert der, men saa har jeg hver gang bare gaatt pinlig fra hele "dialogen". MEN IDAG var knuggi paa huggi etter at Kjellsen, bestefar, hadde varmet meg opp med go`ord. Jeg klarte aa holde en samtale med en ecuadorianer i minst 15min, og det var en saa deilig opplevelse aa gaa fra situasjonen uten aa bli kalt poco loco. Stort.

Dagen har generelt vaert super. Tidligere idag var jeg, og en voluntor til, med en misjonaer ut for aa se litt paa prosjektene til Misjonsalliansen, et handikappsenter og en skole i Nigeria. Paa handikappsenteret ble du bare moett av barn som bare kastet seg over deg, og det var helt utrolig aa faa en saann mottagelse. Smilebaandet leverte greit paa dette tidspunktet. Litt info: For ca 10 aar siden, da Misjonsalliansen satt sine ben her i Guayaquil, la de merke til en ting da de gikk rundt i slummen og paa skolene; det var ingen ingen av barna som hadde noen spesielle "skader". Dette syns de var rart, men etter at de begynte aa besoke hjemmene fikk de se grunnen til at ingen handikappede var i gatene. De fleste var gjemt inni et hjoerne av huset. Aa ha et barn som var handikappet, trodde de var et tegn fra Gud at de hadde syndet eller gjort noe galt i livet. Dessverre visste de ikke bedre. Det Misjonsalliansen raskt satte i gang var aa bygge et stort og flott handikappsenter, hvor de er elsket, og for leke og kose seg. Hoeres ut som en fantastisk historie fra Kjellsen, men dette er altsaa fakta. Handikappede barn er derfor ikke gjemt i hjoernene lenger, men blir stolt vist fram som mennesker! Stort, og deilig for knut-helge fjeldstad aa dele....

Stor dag altsaa i Ecuador. Paa mandag starter jeg som sagt med mitt fotballprosjekt. Blir herrrlig etter litt intens spanskundervisning som ikke er paa langt naer ferdig(60 timer, 2timer dagen utenom helger)...

Vaeret idag: Sol. 30 grader og en deilig frisk vind.

-Kanout-

1 kommentar:

Anonym sa...

halla knugge. sjekk ut lokalsport1.no etterhvert. vi fikk besøk på siste kampen i går. skal få ordnet slik at du kan lese jeg. snakkes...artig å høre at du koser deg. kos deg claudio lopez