fredag 19. oktober 2007

Litt fra en deilig uke...

På bildet ser dere "Papa" som jeg harry nok kaller han(han kaller meg sønn) og Carlos(til venstre. Trykk på bildene for bedre kvalitet). Disse er trenere på samme sted. Flotte folk. I morgen , lørdag, har Trond, Simon og jeg invitert de hit til Casa for å lære oss litt salsa. Det blir så bra, de gutta der kan virkelig rikke på rumpa...










Litt om uken. En fin uke! Er liksom hundre ganger morsommere når du skjønner hva alle spør deg om. Litt frustrende i starten, men så skjønner du mer og da koser du deg! Jeg koser meg så sinnsykt med dagene fortiden, ikke fordi det er 30gradozz og sol(den var til deg pappa), men fordi folk er så koselige her. Du går fra jobb og hilser på alle i slummen, og får vinken tilbake. Er du heldig er det et par som roper navnet ditt også; KAAANUTCZHJC!!. Litt usikker på om jeg skal snu meg på den, men jeg gjør det og tar ecuador-gliset(se bildet over; hvis usikker på uttrykk). Er så fine dager, aldri kjedelige. I tillegg har vi en heeeeerlig tilhengerklynge(se bilde rett under) hver dag, koser meg med de. De er veldig villige til å lære meg spansk. To ganger i uken blir jeg hoppet på og dratt av alle klærne, og tre ganger i uken er det litt eldre som spiller. Disse har jeg slitt litt med å komme i kontakt med som tidl. nevnt, men på mandag var jeg super-hyper og fikk kontakt med storegutta også, så det er bra!


Idag, fredag, var jeg litt sliten så jeg valgte å la treningstøyet ligge hjemme, men stilte i humør på trening. Ville liksom ikke bare være på banen, men også prate med de som bor rundt banen, med litt fedre, og noen unger som ikke er med på fotballskolen. Det var bare en kongeavgjørelse, for når jeg skjønte hva en far sa og pratet litt med han, ble jeg bare så syykt gira. Du kan jo tenke deg, du føler deg litt, hva skal jeg si...., ordløs der du går rundt og gliser til alle spørsmål. Men når du kan svare er det bare så konge! Fin følelse det der. Ble en herlig dag, med litt leking på sidelinjen. Deilig.


Så til noe litt mer moro. På tirsdag kom det en gjeng ¨givere¨fra Norge og skulle se på prosjektet. Jeg koste meg selvfølgelig, hadde blitt dratt av t-skjorten tre ganger og hadde seks unger dansende på hodet. LITE skulle jeg vite at litt senere skulle jeg bli TOLK for disse nordmennene. Altså SÅ god er jeg ikke i spansk! Heller grei-dårlig. Men nok om det. Der stod altså to til tre gutter og dunka på med spanskgloser, og disse nordmennene ventet jo at jeg var ¨i systemet¨, så etter hver setning dunka de hodene sine rett opp i midt! Fete, jeg var keen på å bare dra bena fatt, men ble stående. De første spm fra de ecuadorianske guttene gikk bra, jeg oversatte til ¨giverne¨ som jeg kaller dem, og de koste seg. Jeg tok litt spansk tilbake til gutta, og alle var fornøyde. Lite skulle jeg vite at Fernando tok TIDENES regle, varte sikkert i tre minutter(følte deg sånn), og disse nordmennen tok, seriøst i sakte film, og klinka hodene sine spørrende opp i mitt. Lite visste de at jeg var like blank som de, men Kanutczhj vet du, smart som han er, tok og klinte til med litt ¨egen¨historie. ¨Ja assa, han lurte på om dere hadde engelsk der dere kom fra, på skolen osv. Om dere syns Ecuador er fint osv, og om dere koser dere!¨. Deilig var det jo at alle smilte, Kanutczhjs kanskje litt ekstra. Derfor; gleder meg til Jonna kommer ned og kan hjelpe meg!!


Takk for alle e-mailer, både humoristiske og seriøse, alle betyr utrolig mye her nede! Takk for bønn. Oppholdet her ¨nede¨i Ecuador er i ferd meg å gå over i noe ¨uforglemmelig¨, og det er så stort. Deilig er det!


Harry som jeg er, avslutter jeg nok en gang med litt spansk. Føler det er litt viktig.

Mucho gusto. Kalut

1 kommentar:

Anonym sa...

You Are Loved<3