torsdag 1. november 2007

¨Gi så skal du få¨. - gi kjærlighet..

17 Herren din Gud er hos deg,
en helt som har makt til å frelse.
Han gleder og fryder seg over deg
og gir deg på ny sin kjærlighet.
Han jubler over deg med fryd(Sef 3,17)


-Så deilig tenker jeg. Han jubler over meg. Jeg vet at for hver dag som kommer, hver utfordring som venter, så gir han meg ¨på ny sin kjærlighet¨. Jeg trenger ikke bekymre meg, jeg trenger ikke være redd for hva jeg ikke ¨fikk gitt¨ denne dagen. Det at jeg har delt den med noen som trenger det. Fått en som ikke har så mye å smile for den dagen, til å smile, det holder. Jeg vet at jeg ikke klarer å forvandle fattigdommen her nede. Jeg tror faktisk det er ganske lite jeg klarer å utrette på de månedene jeg er her, men at jeg får gi av meg selv, til noen som trenger det ekstra mye, det koser jeg meg med.
















Fete, sitter jeg og tenker. Så mange dager jeg har brukt på å sutre over teite ting. De dagene jeg har møtt en sur dame på bussen og bare bygd opp ¨surheten¨ sammen med dama. Hvorfor har jeg ikke bare satt i gang samtalen. Er det noe jeg har lært her nede, er det å bare gi masse kjærlighet. Vet ikke hvorfor den har kommet så sinnsykt her nede, men den følelsen sitter jeg hvertfall med. Jeg smiler ekstra til gutta på Shawarma'n. Ikke at det er noe å skrive i dagboka for, men det gjør liksom at neste gang jeg kommer dit, er vi på ¨high five¨, kanskje ei litta ekstra bit på toppen. ¨Gi så skal du få¨ står det i Bibelen, du behøver ikke være kristen eller tro på Gud for å like det verset. Historien over er kanskje ikke krem-eksempelet, at gutta gir meg litt ekstra shawarma fordi jeg dunker high five med de, men du skjønner liksom litt greia. Smiler du, vil du få smilet tilbake. Og får du det ikke tilbake den dagen, får du det garantert en dag hvor du trenger det...
Litt tanker fra Karruszhj på en eeeekstremt varm dag. Smil til kebabmannen på Bislet idag, han setter pris på det. Og hils han og si at han skal holde en klar til meg 26.feb kl.21.00!
Til slutt en fantastisk godnyhet. Jeg trodde at etter at Jonna hadde meldt sin ankomst til Ecuador, var det nok, men TROR DU IKKE JAMMEN MEG min familie kommer ned også. Jeg var ikke vanskelig på ¨Kjære dagbok, sykt sykt sykt¨ når den nyheten ble klekket. Deilig.com altså!!! 29. desember lander skjønnhetene i Guayaquil. Det blir så bra... Gleder meg til å dele opplevelser med dere, bli nydelig. Kanskje blir det litt pinnekjøtt på meg og...
Kjærleik fra Kruzh(navnet fortsetter i sine lange baner, nærmer meg Cruz, det er stil). K

Ingen kommentarer: